Dzisiaj zabrzmiał ostatni dzwonek, co oznacza, że rozpoczęły się wakacje. Uczniowie świętują koniec szkoły w modnych knajpach, pijąc ulubione napoje i spoglądając na telefony różnych marek. Lato to czas laby, ale nie dla marek! O nie, marki nie biorą urlopu!
Piękna pogoda, sporty, wyjazdy to idealne tematy, które marki mogą podjąć. Wakacyjna komunikacja nieco różni się od tej standardowej. Na ogół komunikaty są zorientowane na profesjonalizm, fachowość, rzetelność, natomiast w okresie wakacyjnym zmniejsza się dystans między firmą a klientem. W social mediach możemy poczytać nie tylko o letnich rabatach i promocjach, ale także o poradach dotyczących spędzania wolnego czasu, o sposobach na upały czy propozycje urlopów.
Walka o uwagę klientów w czasie wakacji jest utrudniona, gdyż ich umysły leżakują na greckich plażach lub spacerują po alpejskich szlakach. Jednak dobra strategia komunikacji na ten okres pozwoli na utrzymanie relacji konsumenckich, a nawet i nawiązanie nowych.
Nasz przepis na udaną komunikację w sieci na okres wakacji:
- Zachęcaj użytkowników do aktywnego spędzania wolnego czasu
- Bądź ekspertem – dawaj cenne rady
- Stawiaj klienta i jego potrzeby na pierwszym miejscu
- Udzielaj ciekawych i przydatnych informacji
- Angażuj się w dyskusje w komentarzach
Budowanie interesującego contentu to niełatwe zadanie. Warto też pamiętać, że autopromocja nie musi, a nawet nie powinna, pojawiać się w każdym poście. Media społecznościowe dają wiele korzyści i możliwości internautom, a także firmom.
Dzięki publikacjom w różnych serwisach społecznościowych, można dotrzeć do bardzo dużej liczby odbiorców. Początkowo social media służyły tylko do komunikowania się w trybie online, obecnie ich zakres jest znacznie szerszy. Aktualnie marki nie tworzą tylko contentu, lecz inicjują pole do dyskusji oraz wyznaczają nowe trendy.
Powodzenia!