fbpx

Marka budowana na boisku

Zwyciężyła drużyna Denver Broncos, ale to nie oni mieli monopol na zbieranie oklasków. Finał SuperBowl to nie tylko sportowe widowisko, ale także festiwal reklamowy.

Jak podaje National Retail Federation, reklamy emitowane w trakcie meczu są nieodłącznym elementem wydarzenia dla 23 procent fanów SuperBowl. W tym roku wyemitowano ponad sto 30 sekundowych spotów, których emisja kosztowała ok. 5 mln dolarów za każdy! Szaleństwo? Dla jednych tak, dla drugich – czysty zysk.

Samochody, przekąski, napoje i środki czystości. Każda z popularnych marek znalazła swoje 30 sekund w przerwach meczu pomiędzy Denver Broncos i Carolina Panthers. Cena jednego klipu reklamowego oscylowała w okolicach 5 milionów dolarów. Sporo? Pewne jest to, że czas podczas gali SuperBowl wart jest każde pieniądze. Sport jako jedna z niewielu dziedzin pozostaje obojętna na wydarzenia polityczne i aktualności budzące często negatywne emocje. Liczy się wyłącznie zdrowa rywalizacja, którą pokochały miliony. Bez wątpienia reklamy budowane na dobrym wizerunku wydarzenia sportowego i sportowców to pewny sukces.

Z możliwości rozreklamowania swojej marki – która w SuperBowl jest już pewnego rodzaju tradycją – korzystają dziesiątki popularnych koncernów. Proponowane spoty to nie tylko krzykliwe hasła i zwracająca uwagę grafika, to istny popis agencji reklamowych. Spot ma poruszyć, rozśmieszyć i wstrząsnąć odbiorcą. Im mocniej, tym lepiej. Im lepiej jest zrobiony, tym zostanie zapamiętany na dłużej.

Moim tegorocznym zwycięzcą jest reklama marki Heinz. Dla jednych przebrane za hot-dogi jamniki to przesada, dla mnie humor na najwyższym poziomie. Ktoś w końcu zauważył zabawny motyw hot-doga i wykorzystał go z zachowaniem dobrego smaku. Może ten dobry smak to po prostu drugie imię keczupu Heinz? Nie wiem. Z kobiecej perspektywy stwierdzam jednak, że sukces tej reklamy jest w zupełności zasługą stada uroczych szczeniaków.

SZUKASZ WSPARCIA PROFESJONALNEGO ZESPOŁU?

IMAGENCY Sp. z o.o.
ul. Sudecka 74
53-129 Wrocław, Polska

KRS 0000876322
NIP PL8992890997
Regon 38781628500000

Spółka wpisana do KRS
VI Wydział Gospodarczy
Sądu Rejonowego
dla Wrocławia-Fabrycznej
pod numerem KRS 0000876322

Kapitał zakładowy:
5 000 PLN opłacony w całości.

View